27 decembrie, 2014

Sfantul Arhidiacon Stefan

Azi l-am praznuit pe Sfantul Stefan. De fapt, 27 decembrie este ziua mortii lui. Sfantul Stefan este primul mucenic, adica primul ce a murit pentru Hristos. Despre el se scrie ca "era barbat plin de credinta si de Duhul Sfant" si ca se asemana in stralucire cu ingerii! Ce sfant frumos si luminos! A fost omorat cu pietre pentru credinta lui, iar la moartea lui a asistat insasi Fecioara Maria care statea departe pe o piatra, cu Sfantul Ioan Cuvantatorul de Dumnezeu si se ruga Domnului sa-l intareasca pe Sf. Stefan intru rabdare si sa-i primesca sufletul in mainile Sale.
"Nu-mi este cu nestiinta pentru locul cel sfant, cel randuit cu bunavoirea lui Dumnezeu de imparatul Solomon cel intelept si cu slava Domnului, cea aratata in nor sfintit, cinstesc lacasul cel facut din maini intru slava lui Dumnezeu, insa marturisesc ca Dumnezeu voieste mai vartos a petrece in locurile cele nematerialnice si nefacute de mana, adica in sufletele omenesti cele curate. Cel Preainalt nu vietuieste in bisericile cele facute de maini, precum zice proorocul: Cerul imi este scaun si pamantul reazem picioarelor Mele. Ce casa imi veti zidi Mie?, graieste Domnul, sau care este locul odihnei Mele? Nu mana Mea a facut acestea toate?" (Vietile Sfintilor pe luna Decemnrie)

Dumnezeu vietuieste deci si in sufletele noastre, cu conditia ca acestea sa fie curate. Asadar, cum facem sa ne curatam sufletele? Daca reusim, poate Maica Domnului se va ruga si pentru noi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu